onsdag 30 november 2011

Det har blivit onsdag


och jag har fortfarande inte tränat denna vecka. Igår insåg jag efter lunch att det inte skulle vara möjligt att hinna gå på Step om jag ville prata med min lärare. Därför ringde jag och avbokade detta pass men hoppades verkligen att jag skulle kunna vara med på Latino.

Tidsmässigt hade det inte varit några problem, men på vägen hem började jag må lite dåligt. Jag höll tummarna för att det skulle gå över snabbt, men när jag kom hem kände jag mig inte bättre så det blev inget Latino-pass heller :o( Jättetråkigt eftersom jag verkligen hade sett fram emot att dansa.

Istället stannade jag hemma och vilade en stund innan jag tog fram en bok av Carin Gerhardsen.

 

Jag läste boken Mamma, pappa, barn (hennes andra i serien) för några månader sedan och tyckte att den var riktigt riktigt bra. Därför köpte jag hennes första deckare i Hammarbyserien Pepparkakshuset, och hennes tredje Vyssan lull när jag senast beställde böcker från Adlibris därifrån även bilden är hämtad. Förra veckan läste jag Pepparkakshuset och sedan började jag med Vyssan lull och jag kunde inte sluta läsa igår kväll förrän jag var tvungen eftersom det inte fanns flera sidor i boken...

Jag rekommenderar varmt alla tre böckerna och tycker att Ni borde läsa dem i rätt ordning för sidointrigernas skull. Men tänk på att börja läsa när Ni verkligen har tid för Carin Gerhardsen är en väldigt skicklig författare och man kan inte lägga ifrån sig hennes kriminalromaner. Jag ser fram emot att läsa hennes senaste deckare i serien, Helgonet även om jag har sett lite olika betyg vad det gäller denna fjärde bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar