söndag 6 november 2011

Spontana beslut


Jag hittade tillräckligt mycket energi för att gå en sväng innan yogan skulle börja. Promenaden tog 58 minuter. Jag försökte hålla ett högt tempo hela vägen. Precis när jag skulle ta mig uppför den jobbiga backen vid Viksängs Strand och dra upp tempot lite blev jag dock stoppad av en tjej som letade efter Södertälje Syd.

Hur det kom sig att hon letade vid Viksängs Strand har jag ingen aning om. Hon verkade väldigt vilse i alla fall, så jag följde med henne en bit för att visa ungefär vilken riktning hon skulle ta. Hon ville inte åka kommunalt, ville gå till stationen.

Detta gjorde att jag var tvungen att sakta ner och pulsen sjönk mycket, ändå hade jag 132 i snitt under passet. Maxpulsen landade på 158. Vad det gäller snitthastigheten blev den tyvärr lägre  än vanligt pga att jag var tvungen att hjälpa med vägbeskrivning, så den blev bara 6,0 km/h idag. Kaloriförbrukningen blev godkänt trots allt: 518 kcal förbrände på den 5,81 km långa promenaden.

Sedan bestämde jag mig för att bara gå på en yogaklass och gå på bio efter det. KundaliniYogan var annorlunda idag, med ny musik och några nya övningar. Det var riktigt skönt att kunna gå på yoga. Jag märkte tyvärr att jag inte har utövat yoga på ett tag: jag var så stel... så jag borde kanske ha stannat kvar på Yogalates-passet som först planerat, men jag hade ju köpt biobiljett till 14:55, så det får bli Yogalates imorgon kväll istället.

Nu till Heron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar