tisdag 22 november 2011

Upp


Man måste gå UPP varje morgon och vissa dagar tar det verkligen emot. De senaste veckorna har jag inte sovit tillräckligt mycket och det känns jobbigare för varje dag att kliva ur sängen när klockan ringer. Skulle behöva sova och vila mer, någon dag vore det skönt att kunna ligga kvar i sängen med en kopp te, en bok/tidning och bara ta det lugnt...

Det är verkligen inte kul att gå UPP i vikt när man försöker gå ner i vikt. Dessvärre har jag gjort det. Detta beror säkert på att jag inte hade tränat på nästan två veckor men ätit lika mycket som när jag tränar riktigt hårt. Jag vet att jag borde ha minskat kaloriintaget, men ibland gick det inte att tänka på det, och ibland protesterade magen när den inte tyckte sig ha fått tillräckligt mycket att arbeta med.

UPPförsbacken känns lång och jobbig när det gäller att komma tillbaka till mina träningsrutiner. Jag vill träna mer och jag vill köra tuffa pass. Jag saknar känslan när det brinner i vaderna under samban, när musklerna får kämpa med vikterna när jag kör styrkeövningar på cirkel, när det känns som att hjärtat vill hoppa ur bröstkorgen och svettet rinner.

UPP med huvudet – försöker jag säga till mig själv. Tröttheten kommer någon gång att försvinna, jag vet att jag kan prioritera min tid rätt för att få in tillräckligt mycket träning i schemat och det kommer också hjälpa till med viktminskningen om jag samtidigt är noga med maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar