lördag 26 november 2011

Lång och smal

såg min skugga ut när jag gick en promenad med stavarna mitt på denna soliga dag.  


Först gick jag en runda som innehöll ganska mycket uppförsbacke i början men som sedan övergick i nerförsbacke på vägen hem. När jag nästan var hemma bestämde jag mig för att använda denna fina trappa som ligger i närheten av oss:


Jag tog mig uppför den tio gånger. Fem gånger sprang jag upp och då använde jag varje trappsteg, de andra fem gångerna gick jag raskt men tog två trappsteg i taget.

Det kändes i båda benen och hjärtat fick också jobba, som syntes framför allt på maxpulsen som var 176, men även på snittpulsen som (trots nedförsbacken då pulsen brukar sjunka ordentligt) blev 135.

Hastigheten påverkades också av trappträningen då jag inte kan gå lika fort som när terrängen är flack. I snitt gick jag alltså i inte mer än 5,1 km/h och snabbast var jag när 10,2 km/h mättes av klockan. Totalt gick jag 5,3 km på 62 minuter och förbrände 585 kcal vilket jag är nöjd med. 

Efter promenaden lagade jag köttfärssås till lunch innan det var dags att åka och titta på min mans innebandymatch som de vann. Nu närmast väntar middag, sen ska vi försöka hitta någon film att titta på.

Hur har Er lördag varit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar