lördag 5 november 2011

Gårdagen blev som planerat


Innan lunch såg jag filmen Har du hört ryktet om Morgans? med Hugh Grant och Sarah Jessica Parker. En helt okej film att se hemma en ledig dag när tanken är att man ska ta det lugnt. Efter filmen var det dags att äta något och trots att jag kanske borde ha lagat mat själv, orkade jag inte. Så jag gick till en indisk restaurang i närheten och åt Kyckling Tikka Masala. Gott!

När magen var nöjd var det dags för den andra filmen med Aaron Eckhart och Jennifer Aniston. Love happens hette filmen och jag tyckte att den var bra. Medan jag såg filmen tvättade tvättmaskinen vita kläder som sedan hängdes på tork.

Sedan var det dags att ta på sig träningskläderna, lämna tillbaka filmerna och gå till Sydpoolen. Jag hade sett fram emot Latinon, men vägen till gruppträningslokalen kändes jobbig: kroppen var riktigt trött. Dock visste jag att så fort musiken skulle startas skulle jag få tillräckligt mycket energi. Så blev det också. Jag hade så kul! Det var väldigt  roligt att dansa och jag njöt av varenda sekund på ”dansgolvet”!

Hjärtat fick arbeta mer än vanligt. Vet inte om det berodde på att kroppen var trött eller om passet var jobbigare än det brukar, men snittpulsen låg på 158 och jag hade en maxpuls på 186. Kaloriförbrukningen landade på 769 kalorier. Det var riktigt bra med tanke på att Veronica och jag skulle – efter att ha duschat – plocka upp Mia för att ha en tacoskväll hemma hos V. Stackars M kunde inte vara med på Latinon efter att ha vrickat foten kvällen innan... men middagen skulle hon självklart vara med på.

Det blev en riktigt bra fredagskväll med god tacos:



lite vin och avslutningsvis våfflor med sylt och grädde:

 
Att sällskapet var väldigt trevligt behöver jag knappt nämna för det är alltid roligt att umgås med M och V. Det är Latinon jag har att tacka för att jag har lärt känna tjejerna. Det är inte säkert att jag hade träffat Veronica och Mia annars, därför är jag glad för att vi alla tycker om Juans klass och började prata innan/efter passen, i omklädningsrummet, samt umgås och blev vänner. 

Tack M och V för en rolig fredagskväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar