tisdag 8 november 2011

Jag har svikit mig själv


Efter att jag hade känt mig tvungen att avbryta detoxkuren i början av oktober lovade jag mig att ändå fortsätta äta mycket grönsaker och tänka mer på vad jag stoppar i mig.

Det har tyvärr inte blivit så. Jag har ätit för mycket ute vilket gör (förutom att min studentplånbok blir tunnare och tunnare) att jag inte riktigt har koll på vad som hamnar i min mage som hela tiden vill ha mer. Jag är hungrig ofta vilket betyder att det jag äter oftast inte innehåller tillräckligt mycket näring för kroppen.

Dessutom har jag ätit för mycket bars och olika typer av tillskott och mot slutet av skolprojektet blev det också snabbmat. Inte bra alls.

Jag är besviken på mig själv och inser att jag måste vända på det här. Jag får inte fortsätta på den här vägen för jag kommer aldrig att lyckas gå ner i vikt även om jag tränar mycket om jag inte lyckas få ordning på maten.

Jag har en idé och den innebär att jag måste vara väldigt disciplinerad. Flera som jag känner har lyckats gå ner jättemycket med hjälp av den här metoden så jag vill gärna testa den. Egentligen är den inte komplicerad, men jag vill inte skriva om den i detalj förrän jag har en färdig plan på hur jag ska genomföra ”projektet”.

Nu ska jag ta ett varmt bad och planera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar