lördag 19 maj 2012

Cirkel och att bestämma sig för ett extra pass


Till denna lördag hade jag planerat ”bara” cirkelträning eftersom jag visste redan i söndags att jag skulle behöva jobba med skolprojektet även på helgen. Cirkel blev det naturligtvis och på vägen till detta pass gick det inte att missa hur varmt det var i luften. Det kändes som försommar och när jag tänkte på att jag skulle behöva sitta inne framför datorn hela dagen precis som igår blev jag något ledsen. Igår kväll var jag rätt deppig efter en hel dag i lägenheten och ångrade att jag inte tog en promenad på kvällen i alla fall.

Så ville jag inte känna idag, därför bestämde jag mig för att ta en promenad efter cirkeln ändå. Men först skulle jag ge järnet i gruppträningslokalen bland alla träningsverktyg. Redan under uppvärmningen blev jag riktigt peppad och det kändes som att jag hade mycket att ge denna lördag. 

Jag började med axelstationen, fortsatte med sidoplanka med armlyft med 2,5 kg vikt, benböj med 17 kg på stången, klättrande armhävning och sedan sidohopp vid den första konditionsstationen. Första varvet avslutades med rygglyft med en hantel som flyttades runt bakom ryggen, tricepsövning och kondition där vi skulle doppa tårna på lådan, samt bicepscurl. Mest nöjd var jag med farten jag fick upp under de första 45 sekunderna på den sista konditionsstationen.

Andra varvet bestod av följande övningar: rotatorcuff, planka (med vikt på ryggen), utfall med 17 kg på stången, bröstpress med 15 kg på stången, sidohopp, ryggövning, dips och springa på lådan där jag höll ett högt men jämnt tempo de första 35 sekunder och sedan spurtade sista 10 sekunder under båda 45 sekunders intervallerna och vilken fart jag hade i benen på slutet... förstår inte riktigt att det var jag som hade så snabba fötter! Sista övningen innan stretchen blev arnoldcurl och när vi hade sträckt ut kroppen och jag stoppade pulsklockan kunde jag läsa av en snittpuls på 146 och en maxpuls på 185, samt en kaloriförbrukning som landade på 708 kcal.

Men nu ser jag att texten redan har blivit lite väl lång, så jag tänker återkomma om det där extra passet om en liten stund.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar