måndag 28 maj 2012

Siktet inställt på 10 km


För att lära mig att springa en mil innan sommaren är slut, tittar jag på Fitness Magazinets förslag på träningspass även denna vecka.

Löpträningsprogram, vecka 4:
  • Pass 1: Distans 35 minuter – jogga 5 minuter och gå 2 minuter
  • Pass 2: Promenad 60 minuter + valfri styrketräning
  • Pass 3: Distans 40 minuter – jogga 3 minuter och gå 2 minuter
Pass 1 kommer jag att ersätta med VårRuset imorgon kväll, men de andra två passen tänker jag köra enligt programmet. Plus att jag lägger in några extra träningstillfällen vilket gör att planeringen för denna vecka ser ut enligt följande:
  • Måndag: Kettlebells
  • Tisdag: VårRuset – 5 km löpning (pass 1)
  • Onsdag: Vilodag
  • Torsdag: Powerwalk 60 minuter + Styrketräning (pass 2)
  • Fredag: Vilodag, ev. Latino
  • Lördag: Cirkel + Powerwalk
  • Söndag: HathaYoga + Löpning (pass 3)
Hoppas att när jag summerar vecka 22 på söndag kommer listan att likadan ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar