onsdag 30 maj 2012

Båtdejt


Efter jobbet blev eftermiddagen en lugn historia hemma. Gjorde inget speciellt, bara vilade som jag fortfarande behöver efter det här läsåret. Det har varit riktigt tufft i skolan i år och kroppen tycks ännu behöva återhämtning i form av vila.

Men runt kl 20 kändes det som att lite frisk luft och motion inte skulle skada, så jag bestämde mig för en lugn promenad trots att jag hade planerat en träningsfri onsdag. Luften var kylig och jag önskade att jag hade på mig vantar, men annars var det skönt  att röra på mig.

Det blev 5,01 km i ett lugnt och behagligt tempo (6,05 km/h, 9:55 min/km). Det var inte bara snittfarten som var låg idag, utan även snittpulsen jämfört med när jag powerwalkar, men 122 slag/minuten betydde ändå att jag blev varm och svettig, samt att jag förbrände 368 kcal.

Jag verkar vara inne i en period då jag lyckas tajma in fartygen vid slussen, men precis som förra gången har de hunnit stänga bron när jag kom fram till den, så jag behövde inte stanna och stå stilla i kylan som jag är tacksam för.


Imorgon står PowerWalk och Styrketräning på schemat, men jag vet inte hur det blir med det sistnämnda. Jag har haft muskelvärk i bröstet i 1,5 dygn och jag borde kanske hellre stretcha bröstmusklerna och be min man massera mig lite. Jag tänker också ta ett varmt bad nu för att hjälpa muskulaturen att slappna av, sen fattar jag ett beslut kring styrketräningen under morgondagen.

Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar