lördag 12 maj 2012

Kundalini, cirkel och step/styrka

Efter utomhuspasset i torsdags skulle jag byta om för att gå på yoga och det var riktigt skönt att ta av sig de blöta kläderna, men hela kroppen var fuktig så att ta på sig nya kläder var inte så lätt... men till slut lyckades jag med denna uppgift och gick upp med yogamattan under armen till lokalen som kallas för Kryddan för att delta i en KundaliniYoga-klass.

Det var länge sedan jag kunde gå på Kundalini och denna torsdagskväll påmindes jag gång på gång om varför jag tycker om det och varför jag borde försöka hinna mer ofta. Man jobbar med sin kropp i egen takt, medan man fokuserar på andningen och arbetar med sin inre energi. Det är helt underbart!

Idag väntar två pass. I veckoplaneringen står det cirkel och powerwalk. Cirkel tänker jag börja med kl 10, men i förrgår bestämde jag mig för att byta ut powerwalk:en mot Step/styrka när jag såg att man kunde gå på detta pass. Ser fram emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar