måndag 7 maj 2012

Mer träningsvärk att vänta


Efter gårdagens löprunda har jag ordentlig träningsvärk i insida lår... Måste erkänna att jag glömde stretcha de musklerna. Höftböjaren, framsidan och baksidan, samt sätesmusklerna kom jag ihåg, men insida lår... nej, dem kom jag inte att tänka på, så idag blev jag påmind om att man måste stretcha ordentligt annars kan man räkna med träningsvärk.

Fast ibland hjälper inte ens stretching faktiskt. Så kan det bli efter dagens pass som är något nytt för mig vilket kan innebära att jag upptäcker några muskler jag inte visste existerade. Det är nämligen så att maken och jag har anmält oss till en kurs i kettlebells.

Jag testade kettlebells i Ungern i april förra året och då fick jag lära mig grundtekniken för att kunna göra Swingar, men mer avancerade saker hade jag också velat testa. Sådana som de andra som redan hade gått i veckor/månader fick göra. Nu har jag alltså ett pass i veckan att se fram emot, så jag kanske kommer att få göra lite mer komplexa övningar.

Annars planerar jag följande träningstillfällen för denna vecka:
  • Måndag: Kettlebells
  • Tisdag: Powerwalk
  • Onsdag: Yoga
  • Torsdag: Badminton, Outdoor bootcamp, KundaliniYoga
  • Fredag: Vilodag
  • Lördag: Cirkel + Powerwalk
  • Söndag: HathaYoga + Löpning
Jo, som Ni ser, kör jag en träning om dagen första delen av vecka 19 men på torsdag satsar jag på flera pass. Börjar med badminton kl 11... det brukar vara så himla kul att spela med maken att vi passar på att spela på lunchen nu när båda kan jobba hemifrån. På kvällen tänker jag sedan gå på Outdoor Bootcamp med Veronica. Och eftersom jag brukar ha svårt för att varva ner efter tuffa pass (som jag hoppas att Bootcamp:en blir) kan det vara en bra idé att gå på KundaliniYoga efteråt.

På fredagar är jag vanligtvis rätt trött efter en vecka i skolan, därför tar jag en vilodag för att hämta lite energi inför helgen då jag hoppas kunna köra både styrka och kondition, samt yoga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar