söndag 27 maj 2012

Lite långsammare än vanligt


men det var ändå skönt att springa lite. Det skulle bli 45 minuter idag: 3 minuter jogging/2 minuter gång x 9 och det blev 45 minuter och 25 sekunder. Den korta sträckan jag förlängde rundan med var alltså lagom lång. Kanske hade jag till och med hunnit hem på exakt 45 minuter om jag hade lyckats hålla samma tempo som de senaste löpturerna. Men idag gick det inte snabbare än 7,75 km/h (7:45 min/km) att springa/gå 5,85 km.

Men det hade kunnat ta ännu längre tid att hinna runt om jag hade mindre tur med detta fartyg.

Suddig bild tagen i farten.

Det var nämligen så att när jag precis hade hunnit komma över 5 km, såg jag fartyget på bilden sakta men säkert lämna slussen på väg mot Östersjön och jag var orolig för att jag skulle behöva stanna för att invänta att bron skulle stängas. Men när bilden togs hade de redan börjat stänga den och precis när jag var framme vid bron kunde man börja gå över så för mig var det bara att fortsätta springa utan att behöva stanna, skönt!

Snittpulsen blev 144 idag, medan maxpulsen landade på 173 slag/minuten. Jag kan också konstatera att jag förbrände 511 kcal på rundan samt att i och med dessa 5,85 km har jag klarat av månadens mål på 80 km. 

Sedan den 1 maj har jag promenerat/powerwalk:at/joggat/sprungit 84,05 km!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar