tisdag 1 maj 2012

Ny månad – nytt mål


Som jag skrev igår, funderade jag på vad jag skulle sätta upp för mål efter att jag hade klarat av det förra målet. Jag har tänkt så här: i april lyckades jag gå/jogga 60 km på 22 dagar. Av maj är det nästan hela 31 dagar kvar, så varför inte sikta högre? Jag känner att jag kan höja målet till 8 mil. Självklart räknas både promenad med stavar, powerwalk och löpning från och med idag och till och med den 31 maj.

Tyvärr finns det just nu ingen möjlighet att ställa in att alla dessa olika aktiviteter ska räknas i samma utmaning på Runkeeper, så jag kommer att hålla koll på framstegen själv och hoppas på att Runkeeper-utvecklarna kommer att lyssna på mitt förslag och att jag kan sätta nästa månadens mål på deras hemsida också.

Sen är det så att jag nu också är klar med planeringen av resten av veckans träningar.
Följande aktiviteter hoppas jag hinna/orka med v18:
  • Måndag: BodyPump + Powerwalk – klart!
  • Tisdag: Powerwalk
  • Onsdag: Powerwalk + Yoga (om jag kommer med på passet, just nu är jag tredje reserv)
  • Torsdag: Vilodag
  • Fredag: Vilodag
  • Lördag: Cirkel + Powerwalk
  • Söndag: Löpning + BodyPump
Jag har delkritik i skolan på fredag vilket innebär att torsdagen kommer att vara stressigt (det går tyvärr inte att undvika), därför har jag vilodag i övermorgon. Efter kritiktillfällena brukar jag vara helt slut, det är anledningen till att jag inte vågar planera in någon träning till på fredag. Om jag skulle bli sugen på en promenad på kvällen för att rensa tankarna, så får det bli en promenad, men jag vill inte känna någon press.

Hoppas att jag kommer att lyckas hålla mig till planen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar