torsdag 10 maj 2012

Känslan av att man utvecklas är riktigt bra


Under våren har jag spelat badminton med min make vid flera tillfällen och alla pass har varit mycket roliga. Dels för att det är kul att göra något tillsammans, men också för att jag märker att jag blir lite duktigare för varje gång (min man har varit riktigt bra hela tiden) vilket också gör att det blir bättre spel och flera riktigt spännande bollar.

I början hade jag svårt för fotarbetet och var inte tillräckligt snabb i benen för att hinna bollarna. Självklart blir jag bortspelad fortfarande, men jag lyckas nå flera sådana bollar som verkade omöjliga i början. Känns som att jag har blivit lite mer explosiv... fast jag kanske bara inbillar mig.

Jag hanterar också racketen bättre, men jag skulle vilja utvecklas ännu mer. Många gånger är jag bara en ynka centimeter ifrån att kunna slå tillbaka svåra bollar. Om jag lyckades med det, skulle vi kunna spela ännu längre och mer spännande bollar.

En timme badminton ger inte bara lyckohormoner utan även svettiga kläder och rätt hög kaloriförbränning. Den här gången förbrände jag 496 kcal (maxpuls 159, snittpuls 127) så jag hade bråttom hem för att äta lunch.

Sedan maten har jag hunnit jobba en del med skolarbetet och jag tänker fortsätta arbeta tills det är dags att gå på ett utomhus pass på Sydpoolen.

Vad tränar Ni idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar