onsdag 9 maj 2012

Dålig planering


När jag planerade veckans träningspass glömde jag helt bort att jag skulle sluta en timme senare än vanligt denna onsdag. Så fort jag kom på det, var jag tvungen att avboka kvällens HathaYoga. Det var jättetråkigt eftersom jag verkligen hade sett fram emot att gå på yoga men det var omöjligt att hinna. :o(

Trots detta behöver jag inte kalla dagen för vilodag eftersom jag powerwalk:ade med kompisen S vid Djurgårdsbrunnsviken på lunchen. Att vi inte kom att tänka på att vi kunde utnyttja den två timmar långa lunchen, som vi har haft på onsdagar, för att motionera tidigare...
 
Eftersom vi hade en tid att passa denna gång och vi skulle också behöva hinna äta lunch, kunde vi inte gå hela rundan som vi gjorde för en vecka sedan. Vi var tvungna att vända redan vid första bron, men ändå blev sträckan 4,87 km lång som vi gick med en snittfart på 6,09 km/h. Man blir ju härligt varm och svettig när man promenerar med ett sådant tempo, så jag var nöjd. ;o)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar