måndag 21 maj 2012

Det börjar kanske bli lite tjatigt


det där med löpprogrammet, men det känns bra att följa det. Jag hittar mer och mer glädje i löpningen och är motiverad. Det som också är positivt med att springa/powerwalk:a är att man inte behöver passa några tider. Jag kan snöra på mig löparskorna när det passar mig. Dessutom sparar man ju tid på att inte behöva gå till gymmet eftersom passet börjar utanför hemmet och slutar på samma ställe. Smidigt!

Idag börjar jag den tredje veckan med Magnus Hagströms träningsförslag och följande pass föreslås:
  • Pass 1: Distans 30 minuter – Jogga 4 minuter, gå i 1 minut (intensitet: 3)
  • Pass 2: Alternativ träning 60 min
  • Pass 3: Distans 45 minuter – Jogga 3 minuter, gå i 2 minuter (intensitet: 2)
I början av denna vecka har jag inte så mycket tid till träning pga slutspurten i skolan. Därför är det riktigt trevligt att se att första passet är bara 30 minuter långt. Fast det blir mer intensivt än förra veckan i och med att jag ska springa längre och gå mindre, men det är bara positivt! Den alternativa träning tänker jag köra på fredag då jag förhoppningsvis har andats ut efter skolarbetet, medan det tredje passet planeras till söndagen.

Förutom dessa pass har jag Kettlebells-kursen idag som jag inte vill missa och en PowerWalk-dejt med Veronica efter slutkritiken på torsdag, samt lördagsrutinen med Cirkel + Powerwalk. Yoga vill jag också hinna med men det kanske inte blir aktuellt förrän på helgen då allting har lugnat ner sig lite.

Så här ser alltså veckoplaneringen ut:
  • Måndag: Kettlebells
  • Tisdag: Löpning (pass 1)
  • Onsdag: Vilodag, ev. FitnessYoga
  • Torsdag: Powerwalk
  • Fredag: Latino (pass 2)
  • Lördag: Cirkel + Powerwalk
  • Söndag: HathaYoga + Löpning (pass 3)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar