söndag 13 maj 2012

Klockan är inte ens 12


och jag har redan hunnit köra dagens båda planerade träningspass. Väckarklockan ställdes på 8:15 som alltid på helgerna, men redan kl 7:15 tycktes kroppen vara utvilad så jag hade en timme extra innan yogaklassen som skulle börja 9:30. Därför bestämde jag mig för att ha löprundan innan yogan.

Jag kan inte påstå att benen var särskilt pigga efter gårdagens dubbelpass, men det gick att jogga. Förra gången jag var ute och sprang bestod intervallerna av två minuter löpning och en minut snabb gång. Den här gången inspirerades jag av kom-igång-programmet i Fitness Magazinets aprilnummer. Efter åtta minuters uppvärmning körde jag intervaller av tre minuters jogging och två minuters snabb gång. Tyvärr orkade jag inte komma upp i samma tempo som förra söndagen, så snitthastigheten blev inte högre än 7,21 km/h (avg. pace 8:20 min/km) och det tog 35 minuter och 17 sekunder att komma fram till gymmet (4,24 km).

Jag känner mig lite orolig för om jag kommer att klara av att springa VårRuset om drygt två veckor och jag skulle bli riktigt besviken om jag inte gjorde det. Därför hoppas jag få lite hjälp med tekniken nästa vecka... Dessutom måste jag planera in flera löppass!

HathaYogan efter rundan var perfekt för att sträcka ut kroppen och jobba med styrka och uthållighet! Efter lunchen väntar nu städning här hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar