onsdag 2 maj 2012

Djurgårdsbrunnsviken runt


Efter seminariet på förmiddagen träffade jag kompisen S vid Kungsträdgården där vi åt en trevlig lunch under de blommande körsbärsträden. Så fina de var:



Sedan begav vi oss till den Blå Porten på Djurgården för att ta en promenaden runt den vackra Djurgårdsbrunnsviken. Vi följde Hälsans Stig större delen av promenaden och njöt av den friska luften, solens värmande strålar (oj, vad varmt och skönt det var idag! – säkert runt 20 grader) samt den vackra naturen:



Lite knappt 75 minuter senare stannade vi till vid en kiosk för att köpa lite vatten. Då hade vi gått 6,8 km. Det gick alltså inte snabbt (snittfart: 5,48 km/h, avg.pace: 10:57 min/km) men det var bra motion och trevligt att prata samtidigt som vi faktiskt också var duktiga för vi blev snabbare för nästan varje km:


Puls och kalorier kan jag inte berätta om eftersom pulsklockan blev kvar hemma, men att jag nu på två dagar är uppe i 12,58 km av de 80 som jag ska gå/springa denna månad känns riktigt bra!

Nu ska jag snart byta om för jag fick plats på yogapasset som idag verkar bli HathaYoga. Ser fram emot klassen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar