lördag 12 maj 2012

Full fart och fantastisk energi


Jag har inte haft möjlighet att gå på Step sedan nyårsafton eftersom det har saknats instruktör på gymmet. Jag gillar Step så jag har verkligen sett fram emot att köra och det var riktigt kul!

Full fart från första sekund, tydliga instruktioner och bra musik som gjorde att jag ofta var sugen på att sjunga med. Koreografin var enkel att lära sig vilket gjorde att man också kunde ta ut rörelserna som ju höjer pulsen ytterligare (max 205, snitt 148 var den idag). 

Efter att vi hade satt ihop tre block och kört dem under några låtar, ägnade vi lite tid åt styrketräning: ben, axlar, rygg och mage blev det. Sedan var det dags att lära sig ett till block och sätta ihop hela koreografin som vi fortsatte med passet ut. Sista låten tvingade oss att ha bättre fart i benen och både musiken och instruktören var peppande så det kändes som att jag fick extra energi och verkligen kunde step:a på hela vägen ”in i mål”.

Självklart avslutade vi med stretch innan jag stängde av klockan och kunde konstatera en kaloriförbrukning på 658 kcal. Efter en snabb dusch åkte jag till svärföräldrarna där släkten samlades för en lunch där det bl.a. bjöds på en fantastiskt god ungersk gulaschsoppa som satt fint efter två tuffa träningspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar