söndag 27 maj 2012

Efter två återhämtningsdagar


kände kroppen sig redo för att träna igen. Och det blev en riktigt bra yogaklass på Sydpoolen idag. Att sträcka ut kroppen och jobba med uthållighet på en söndagsmorgon är helt underbart. Efter denna vecka framför datorn var det ”sträcka-ut-delen” som kändes mest behövligt. Men även de statiska styrkeövningarna satt fint. Jag uppskattade också att yogaläraren gick runt i salen och hjälpte oss att utföra övningarna korrekt. Man vill ju göra rätt!

I fredags borde jag ha kört Latino, men hade huvudvärk hela dagen med vilket kroppen försökte säga att det nu är dags för lite mer vila och sömn om jag vill att den ska fungera som den ska. Så jag hade en lugn kväll med huvudvärkstablett här hemma för att göra mig redo för lördagens Cirkel och PowerWalk.

Jag vaknade faktiskt 45 minuter innan klockan skulle ringa igår, men det gjorde jag inte för att jag var utvilad utan för att blåsan skickade signaler till hjärnan. Efter ett snabbt toabesök övertalade kroppen mig att avboka Cirkeln och krypa ner under täcket igen. Jag orkade inte kämpa emot, så jag somnade om och sov säkert 4 timmar till.

Då försökte hjärnan säga att jag nu borde i alla fall ta promenaden som jag hade planerat, men igår var det kroppen som hade det sista ordet så det blev en stund till i sängen med kudden och det senaste numret av Fitness Magazinet som jag fick någon gång under veckan.


Runt kl 14 var det dags för brunch, sen gick tiden väldigt fort och plötsligt skulle vi åka till några kompisar och grilla. Så promenaden blev aldrig av, men det gör inget. Man måste ju lyssna på kroppen och göra det den behöver. De här två senaste dagarna behövde den återhämta sig så då fick den göra det.

Idag borde jag gå ut och springa lite (45 minuter enligt löpträningsprogrammet) och jag tror att det inte borde vara något problem att hinna med. Så det kommer kanske en löpningsrapport senare under dagen.

Ha det bra så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar