måndag 14 maj 2012

Veckoplanering


Denna vecka är den näst sista i skolan, så jag kommer att behöva lägga ännu mer fokus och tid på projektet, men det är också viktigt att jag tränar för att klara av det stillasittande arbetet framför datorn. Därför planerar jag träna enligt följande:
  • Måndag: Kettlebells
  • Tisdag: Löpning – Nybörjar Running på Sydpoolen om jag hinner hem från skolan, annars på egen hand
  • Onsdag: HathaYoga
  • Torsdag: Powerwalk + Styrketräning
  • Fredag: Vilodag
  • Lördag: Cirkel
  • Söndag: HathaYoga + Löpning
Vad det gäller löpningen/powerwalk:en försöker jag följa rekommendationerna i Fitness Magazinets aprilnummer, för det mesta. Samtidigt tror jag att det också kan vara nyttigt att träna med någon kunnig person, så några pass kommer jag kanske att byta ut mot Sydpoolens Running-klass om jag känner att det kan hjälpa mig att hitta flytet i min löpning.

Under vecka 20 tittar jag på Magnus Hagströms förslag på träningspass för vecka 2 (av det 12 veckor långa programmet) som ser ut som nedan:
  • Pass1: Distans 35 min (intensitet: 3 = 70-80% av maxpuls) - jogga i 3 minuter, gå i 2 minuter under hela passet
  • Pass2: Promenad i 60 minuter (intensitet: 2 = 60-70% av maxpuls) plus valfri styrketräning
  • Pass3: Distans 40 minuter (intensitet 2) -  jogga i 3 minuter, gå i 2 minuter under hela passet
Pass 1 kommer jag alltså att köra på tisdag om jag inte hinner hem till Nybörjar Running. För pass 2 avsätter jag tid på torsdag och på söndag blir det dags för pass 3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar