tisdag 8 maj 2012

Inspirerande promenad runt Årstaviken


med denna trevliga tjej. För några veckor sedan sprang vi på varandra i stan och då sa vi att vi borde träffas någon gång. Vi båda gillar promenader och att få frisk luft så istället för att sitta ner i ett café och ta en kladdkaka bestämde vi oss för att ta en lång promenad runt Årstaviken.

Därför träffades vi vid Gullmarsplan denna soliga eftermiddag och gick 7,80 km medan vi njöt av naturen och våren. 


Både Emilia och jag är ju intresserade av hälsa, kost och träning, så vi pratade självklart en hel del om dessa ämnen, men det fanns mycket annat att diskutera också. Vissa saker resulterar kanske i utmaningar i framtiden... håll utkik! ;o)

Jag blev så inspirerad under de 90 minuterna vi gick tillsammans att när jag satt på tåget på vägen hem, bestämde jag mig för att gå hem från Östertälje istället för att ta bussen. 


Detta beslut innebar ytterligare 3,21 km och att jag kunde njuta av dagens sista solstrålar.


Totalt blev det alltså 11,01 km promenad idag och jag känner mig härligt trött i kroppen. Till middag lyckades jag antagligen äta upp alla kalorier jag förbrände under promenaden (554 kcal) i Stockholm... nu väntar bara några avslappnande minuter i badkaret innan det är dags att lägga mig.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar