torsdag 17 maj 2012

Morgonträning


är något jag verkligen kan rekommendera. Igår väckte jag kroppen genom en 5 km lång löprunda och det var riktigt skönt. På onsdagskvällen, efter att jag inte hade kunnat gå på HathaYogan, bestämde jag mig för att starta även torsdagen med träning, den här gången valde jag yoga.

Kl 7:40 i morse rullade jag ut yogamattan på vardagsrumsgolvet och startade dvd:n med FitnessYoga för att jobba igenom kroppen under en timme.


Riktigt varm blev jag redan under uppvärmningen och sedan svettades jag rätt mycket under hela passet. Det kändes verkligen hur energin strömmade genom kroppen. Nu hoppas jag kunna behålla denna energi för att kunna arbeta effektivt med skolprojektet under dagen. 

När jag börjar känna att jag behöver lyfta rumpan en stund, satsar jag på en 60 minuters powerwalk och lite styrketräning direkt efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar