söndag 20 maj 2012

För att spara tid


valde jag att avboka HathaYogan på Sydpoolen. Det är ett bra pass, men det hade tagit för mycket tid att delta. Jag brukar gå hemifrån en halvtimme innan passen börjar, sedan skulle yogan ha varit 75 minuter lång och jag hade inte varit hemma förrän ca 15-20 minuter efter att vi har slutat. Så yogan hade krävt två timmar av den tid som egentligen borde lägga på skolprojektet.

Samtidigt känner jag att jag inte kan sitta hela dagarna och inte göra något fysiskt så jag tänkte att en timme kan jag ändå ägna åt yoga. FitnessYoga dvd:n som jag har skrivit om förut är precis en timme lång, så jag tog fram den när jag vaknade i morse och arbetade med kroppen och andningen i 60 minuter. Det kändes bra att väcka kroppen på detta sätt utan att förlora för mycket tid. Jag var faktiskt färdig ungefär samtidigt som deltagarna på yogaklassen lade sig på sina mattor inför passet vilket också känns bra.

Nu är det fokus på skolarbetet fram till lunchen (förutom att skriva detta inlägg medan jag kokade lite te). Efter maten jobbar jag lite till innan jag beger mig ut på en löprunda. Enligt programmet jag följer ska det vara 40 minuter idag, så om jag lägger ihop det med tiden för yogan här hemma kommer jag upp i 120 minuter inkl. ombyte och sådant ändå... Trots detta känns det inte som att träningen tar alldeles för mycket tid eftersom yogan var ett bra sätt att få lite energi inför arbetet samtidigt som löpningen kan bli en skön paus från datorn och ett bra sätt att få frisk luft och en stund för hjärnan att slappna av. 

Hoppas att jag kommer att vara lika nöjd med dagen när jag ska gå och lägga mig ikväll, som jag är med planeringen av dagen just nu. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar