torsdag 28 juni 2012

5,56 + 6,04 km med ovana ben


Idag stod det cykling på schemat och jag bestämde mig för att kombinera det nyttiga med lite måsten. Jag skulle in till en myndighet på förmiddagen och jag bestämde mig för att ta cykeln dit. Det var ovant och något tungt för benen eftersom jag inte har cyklat på länge, men samtidigt var det riktigt skönt.

In till stan tog det 22 minuter och 36 sekunder att cykla 5,56 kilometer som betyder att jag hade en snittfart på 14,8 km/h... När jag cyklade som snabbast rullade jag i 23,3 km/h. Det gick alltså inte särskilt snabbt, men jag kunde ju inte komma till myndigheten genomsvettig.

Det gick som tur var bra och snabbt att få mina ärenden gjorda så snart hoppade jag upp på cykeln igen för att ta mig hem. Dock var jag tvungen att ta en kortare omväg för att köpa linsvätska, så sträckan blev ungefär en halv kilometer längre.

Farten var lite bättre på hemvägen (snitthastighet 15,1 km/h, maxfart 24,2 km/h) så 6,04 km på 24 minuter och 4 sekunder blev det. Totalt har jag alltså cyklat 11,6 km denna torsdag som kan komma att bjuda på ännu mer motion eftersom jag har lovat mamma att ta en kortare cykelrunda med henne på kvällen. Hoppas att hon fortfarande är sugen då.

Nu väntar lunch och sedan en efterlängtad ansiktsbehandling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar