lördag 9 juni 2012

Sports-tracker



Veronica har flera gånger rekommenderat denna app och efter Blodomloppet visade hon hur mycket statistik man kan få upp direkt i mobilen och för mig som gillar siffror och grafer var det lockande. Så redan samma kväll hade jag appen installerad i min mobil och idag var det dags att testa den för första gången.

Det blev bara en kort promenad på 1,5 km, fast nästan hela tiden i uppförsbacke. Jag fick verkligen jättemycket information direkt i mobilen efter träningen och det gillar jag. Men det finns en del inställningar som jag skulle vilja titta på, som t.ex. hur ofta den pratar med mig för att jag ska veta tid, distans och fart. Runkeeper brukar tala var femte minut och det känns lagom ofta. Sedan vore det intressant att se om man kan ställa in hur det planerade passet ska se ut så att appen kan hjälpa mig att hålla koll på upplägget, farten och liknande. 

Hoppas att jag lyckas ställa in det mesta inför morgondagens löprunda som också får bli veckans sista pass.

Sov så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar