fredag 15 juni 2012

Tungt var det idag


och jag börjar ana varför. Men kort om passet först.

Jag skulle ju jogga/gå 5 km så fort det gick. Det skulle vara ett testpass och därför skulle jag välja en runda som jag kan återvända till i fortsättningen. Eftersom jag i onsdags blev påmind om hur vackert det är längs kanalen valde jag att springa där i 2,5 km för att sedan vända tillbaka och springa lika mycket hemåt.


Jag funderade på om jag skulle springa eller gå uppför den jobbiga backen och till slut bestämde mig för att jogga. Det kändes i hela kroppen och tog mycket på krafterna. Jag borde ha lyssnat på instruktören R:s råd om att inte pressa kroppen för mycket...

Men jag sprang hela rundan ända fram till ytterdörren och det är det är ju godkänt. Tiden hade kunnat vara bättre men precis som R och Veronica säger, behöver man inte bry sig så mycket om den utan man ska vara glad över att kunna träna och njuta av omgivningen. För visst ser den härlig ut?

Tänk att få bo i de lägenheterna...
Hemma kunde jag läsa av nedanstående siffror från Sports-tracker och pulsklockan och konstaterade att jag i all fall hade en avg. pace under 7 min/km. Alltid något!


Men tillbaks till varför det kan ha känts jobbigt. Jag tror att det beror på att jag håller på att bli förkyld. Medan jag satt och kollade på fotbollen började jag känna mig snuvig, ha halsont, jag nös flera gånger och kände mig allmänt hängig. Jag drack varmt te och tog min ungerska medicin, Coldrex, så hoppas att jag blir bättre snart. Helst till imorgon bitti då jag gärna vill köra cirkel, men i alla fall under helgen för att kunna springa med Veronica på söndagskväll och gå till jobbet på måndag.

Sömnen kan självklart betyda mycket i återhämtningen och även positiva tankar, så jag ska nu försöka somna medan jag tänker mig frisk. ;o)

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar