söndag 24 juni 2012

Så här ska det kännas!


I och med dagens pass är jag halvvägs igenom det 12 veckor långa löpprogrammet som jag följer. Och bättre känsla skulle man knappast kunna ha efter det sista passet i den sjätte veckan. En superhärlig runda vi sprang med Veronica!

Kroppen mådde bra under hela passet och även mentalt kände jag mig stark. Det kan ha med de nya träningskläderna att göra, men kan också bero på att jag hade sällskap. Det är så trevligt att springa med Veronica och kunna prata lite även om man mitt i en backe oftast måste vara tyst för energin behövs till att kämpa sig uppför. Det var på slutet av en backe som maxpulsen på 178 uppmättes idag, medan snittpulsen som låg på 158 och en kaloriförbrukning på 828 kcal kunde jag konstatera efter 8,19 km.

Så mycket sprang vi alltså på 55 minuter och 38 sekunder trots att vi gick en femtedel av rundan eftersom enligt löpprogrammet skulle vi jogga 4 minuter och gå 1 minut under hela passet. Jag är väldigt nöjd med distansen vi hann springa och även med farten som var 8,83 km/h i snitt, vilket motsvarar 6:47 min/km. Som snabbast sprang vi under de sista 38 sekunderna då vi spurtade i 13,5 km/h. 

Vi avslutade passet med en ordentlig stretch och en kort fotografering. Här poserar jag i mina nya tights och min nya T-shirt som båda sitter och andas riktigt bra:

Nöjd tjej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar