lördag 2 juni 2012

Eeze, Voltaren, Kladdkaka




Jag har inte kunnat köra de träningspass jag planerade för veckan och det gör mig ledsen. Kroppen har inte fungerat som den ska. Först huvudvärk i måndags och i tisdags. Under tisdagen började även bröstsmärtorna komma, men jag ignorerade dem och sprang VårRuset.

På onsdagen blev smärtorna värre, minsta lilla rörelse, till och med djupa andetag, gjorde ont och det strålade upp i halsen/nacken. Men jag tog en promenad för resten av kroppen behövde det. Kanske inte det smartaste beslutet så här i efterhand...

För i torsdags gjorde det ännu mer ont och jag var tvungen att ställa in all träning. Jag hade verkligen hoppats på att i alla fall kunna gå på en powerwalk. Enligt planen borde jag ha varit ute i en timme och det hade betytt att jag kom över 10 mil promenad/powerwalk/jogging/löpning i maj. Men i och med att passet uteblev, blev det ”bara” 94,08 km. Inget att skämmas för naturligtvis... tvärtom. Jag är riktigt nöjd med distansen eftersom jag hade satt upp 8 mil som mål och klarade mer än så utan att jag hade känt att det var för mycket eller för jobbigt.

Men som sagt, blev det vilodag i torsdags som jag använde för att stretcha musklerna i bröstet och bröstryggen. Dessutom masserade min man mig och smorde in de ömmande musklerna med Eeze (som tyvärr tog slut).

Till igår blev det lite bättre i bröstet, men den smärta som försvann därifrån vandrade bara nedåt i kroppen och jag vaknade med en låsning i ländryggen. För att kunna behandla både områden köpte jag Voltaren och maken min masserade de ömmande punkterna med det på kvällen.

Fast innan det var jag och fikade med Mia och förutom att prata massor, som det alltid blir när vi träffas, syndade jag också med en riktigt god och kladdig kladdkaka med mycket grädde till. Mia valde blåbärspaj och den såg också god ut, så när vi efter några timmars trevlig pratstund lämnade fiket var både min och Mias tallrik tom.

Med kladdkakan i magen och Voltaren på både bröst och rygg, somnade jag innan klockan 20 och missade därmed finalen i Let´s dance. Synd, men jag kan ju alltid titta på reprisen. Dock måste jag laga mat och städa arbetsrummet först innan jag kan se programmet. Dessutom måste jag fortstätta stretcha och smörja in de ömmande musklerna flera gånger under dagen för att så snabbt som möjligt kunna börja träna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar