fredag 8 juni 2012

Plus och minus om Blodomloppet


Jag lovade igår att jag skulle försöka skriva en kort utvärdering av gårdagens lopp och för att kunna fatta mig kort bestämde jag mig för att göra två listor.

Minus:
  • De skickade inte ut nummerlappen – inte bra att behöva oroa sig för om man kan hinna hämta ut den på plats
  • Om man ville lämna in någon väska kostade det 20 kr
  • Trångt vid start och vid vätskestationen – vi som inte ville dricka hade knappt någon plats att springa på
  • Målgång i slutet av en uppförsbacke
  • Långsam medaljutdelning och trängsel i målområdet

Plus:
  • Extra bussar från Karlaplan till Djurgårdsbrunn för loppets deltagare
  • Det gick smidigt att hämta ut nummerlappen trots allt
  • De delade ut säkerhetsnålar
  • Vackert område – trevlig bana
  • Bra picknick-kasse
  • En liten extra gåva för Blodgivare
  • Härlig stämning
  • Genom loppet uppmärksammades vikten av blodgivning

Jag tror att det finns en chans att jag kommer att delta även nästa år, och tills dess fortsätter jag att ge blod så ofta jag får/kan. Gör det Du också!

För mer information, klicka HÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar