fredag 15 juni 2012

Inspiration och tips är alltid välkomna


Det har varit jättebra att kunna planera min löpträning utifrån förslagen i Fitness-magazinet och behålla fokuset på målet med löpningen: att klara av milen. Just nu är jag inne på vecka 5 (av 12) och till ikväll är ett testpass på 5 km planerat som ett steg mot milen.

Jag vet att det fortfarande är lite drygt sju veckor kvar av programmet, men jag har faktiskt börjat fundera på vad som kommer att hända när programmet är slut. Hur ska jag lägga upp träningen då? Vilka olika pass ska jag köra? Vilket mål ska jag sätta upp? Var ska jag hitta inspiration när motivationen inte är på topp?

Just nu kan man vinna en bok som handlar om löpning hos Suzan och tajmingen känns perfekt. Det kan vara exakt vad jag behöver - Bli en bättre löpare med Malin Ewerlöf:

Bilden hämtade jag från Adlibris.

Så nu håller jag tummarna för att vinna utlottningen. Men också för att orka träna ikväll... igår var jag faktiskt tvungen att ställa in yogan eftersom jag var så himla trött efter jobbet. Hoppas verkligen att jag känner mig någorlunda pigg denna fredagseftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar