onsdag 20 juni 2012

Fjärilen och hunden


var bara några av övningarna vi gjorde på yogan idag. Oj, så stel jag kände mig... träningsvärken som jag har haft sedan måndagens Kettlebells i insida lår i kombination med den jag fick efter gårdagens Running i låren och lite grand i vaderna gjorde inte saken lättare. Att stretcha var precis vad jag behövde och att jobba med balansen var inte helt fel heller.

Vi ägnade rätt mycket tid åt bålstabiliteten (båten, planka, sidoplanka var bara några av övningarna) också som ju är viktig för löpningen. Löpning är väldigt bra för hjärtat och konditionen, men man blir inte direkt smidig av den... I hopp om att kunna klara av milen senast på hösten har jag mest kört löppass, promenader och styrketräning på sistone. Tyvärr har det knappt blivit någon yoga och efter dagens klass är det väldigt tydligt att jag har tappat mycket rörlighet.

Därför är det säkert att min FitnessYoga-dvd kommer att finnas med på packningslistan inför semestern. Minst en – men helst två – gånger i veckan måste jag utöva yoga, annars lär jag bli stel som en pinne i en snar framtid och det vill jag verkligen undvika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar