onsdag 27 juni 2012

Två vilodagar


har jag haft i början av denna vecka. Måndagens vila berodde på att vi skulle packa våra resväskor och åka till Ungern för att tillbringa några veckor här. Resan har jag verkligen sett fram emot för att få träffa familjen, vänner och njuta av värmen. Jättevarmt var det i och för sig inte när vi landade och det regnade också lite. Men att det inte var 40 grader var faktiskt lite skönt med tanke på hur stor temperaturskillnaden hade varit då jämfört med Sverige. På vägen hem från flygplatsen såg himlen riktigt spännande ut. Till söder om oss såg vi flera regnbågar, medan i väster kunde vi se en vacker solnedgång.



Igår steg temperaturen till 25-26 grader och efter att jag hade varit på manikyr och pedikyr på förmiddagen hade vi en liten fest i trädgården på eftermiddagen. Vi slutade ganska sent och jag var rätt slut så det blev ingen träning igår heller. Men resten av veckan tänker jag träna. Dock måste jag tänka på att temperaturen sägs stiga för varje dag och på söndag kan det bli 38 grader vilket betyder att jag helst bör träna tidigt på morgonen eller sent på kvällen.

Idag blir det ett kort intervallpass på kvällen och träningsplaneringen för resten av veckan ser ut enligt följande:
  • Onsdag: Löpning – intervaller 30 min (pass 1)
  • Torsdag: Cykling
  • Fredag: Promenad + Styrketräning (pass 2)
  • Lördag: Löpning – distans 60 min (pass 3)
  • Söndag: FitnessYoga
Hur exakt passen 1-3 måste se ut baseras på förslaget för vecka 7 i löpträningsprogrammet:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar