måndag 11 juni 2012

Hur har jag lagt upp veckans träning?


I löpprogrammet står det att jag bör genomföra följande tre pass under den femte veckan:

Hela programmet hittar ni på Fitness-Magazinets hemsida.

Jag försöker verkligen följa programmet så gott det går eftersom jag tror och hoppas på att jag kan klara av att springa milen på slutet av sommaren/under hösten om jag följer det. Samtidigt vill jag äntligen kunna delta i en Running-klass på Sydpoolen för att kunna få lite expert hjälp. Detta pass är schemalagt till kl 17:30-18:30 på onsdag. 

Klarar kroppen av 4 löppass i veckan eller ska jag ersätta något av de föreslagna löpträningarna mot Running? – det var mitt dilemma när jag planerade veckan.

Men jag tror att jag kan klara av att köra fyra pass om jag kan ha en dag mellan varje. Eftersom veckan består av sju dagar finns det bara ett sätt att få ihop det. Löpträning på måndag, onsdag, fredag och söndag.

Det som kan bli tufft är att förutom löpträning har jag ju även Kettlebells-kursen idag och Cirkeln på lördag. Dessutom vore det skönt om jag kunde gå på yoga också... och en vilodag vore ju inte så tokigt heller.

Kanske följande schema kan fungera om jag kör första löppasset redan nu på måndagsmorgonen:



Nu ska jag snöra på mig löparskorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar