onsdag 6 juni 2012

Hur ska det gå imorgon?


Igår var träningsvärken från måndagens Kettlebells rätt jobbig, men det känns bättre idag och denna onsdag har jag vilodag för att låta kroppen återhämta sig helt. Detta för att det inte ska vara några problem att springa imorgon. Om jag nu hinner hämta ut min nummerlapp innan loppet börjar...

Just precis, man får inte nummerlappen hemskickad på Blodomloppet och det känns ju dumt. De angav tre datum då man hade kunnat hämta ut sin lapp på en blodcentral mitt i centrala Stockholm: 2 juni (lördag) kl 10-15, 4 juni (måndag) kl 11-19 och gårdagen kl 11-19. De som inte har kunnat hämta ut sina lappar under dessa tider kan hämta ut dem på tävlingsplatsen på tävlingsdagen från kl 15.

Förhoppningsvis hade de tänkt igenom det här systemet för bara för att man springer ett lopp i Stockholm, behöver det inte betyda att man bor/jobbar i Stockholm och kan hämta ut sin lapp där. Hur många kommer att behöva hämta ut sina lappar på plats?

I alla fall jag kommer att behöva göra det. Jag har ju 2,5 timmes restid fram och tillbaka till Stockholm och dessutom jobbar jag så jag har inte haft möjlighet att åka upp till huvudstaden. Okej, i lördags jobbade jag inte, men problemet med att jag hade behövt lägga ner 2,5 timme på resan kvarstod. Och jag hade ju annat att tänka på/göra då.

Det jag hoppas på är att kön inte blir jättelång till nummerlapparna och att jag hinner till starten. Då kan det bli ett trevligt lopp ute på vackra Djurgården.

Men nu måste jag skynda mig lite. Som en del av återhämtningen väntar en massage kl 12!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar