fredag 29 juni 2012

Så orolig jag var idag


I morse bestämde jag mig för att ta med Kófic på dagens promenad eftersom han brukar tycka om att gå med mig. Vi försökte börja ganska tidigt för att det inte skulle bli för varmt och tog med oss vatten också. Medan solen gömde sig bakom molnen gick det bra även om vi inte höll något jättetempo eftersom han var tvungen att nosa på många spännande saker.


När vi precis hade gått fyra kilometer började det gå långsammare vilket berodde på att det blev varmare (hur många grader vet jag inte...) när solen lyckades hitta fram. Efter ytterligare en kilometer blev det för mycket för Kófic så han lade sig ner i den första skuggan han hittade, medan jag blev väldigt orolig. Tidigare hade vi druckit lite och nu var han också glad över att få i sig lite vatten, men det verkade inte hjälpa särskilt mycket. Jag hade sååå dåligt samvete för att han inte mådde bra och var väldigt orolig över hans hälsa så jag ringde mamma. Som tur var var hon hemma och jag bad henne att komma och hämta Kófic och jag åkte också bil de två sista kilometerna hem.

Det tog ett tag innan han lyckades kyla ner sig och jag kände mig så dum som tog med honom, men som tur är mår han bra nu. Nästa gång jag tar med honom måste vi gå mycket mycket tidigare på morgonen eller vänta till kvällen. Men som väderprognosen ser ut för de kommande sju dagarna är det bäst att han stannar hemma och håller sig i trädgården och i huset eftersom det kan bli upp mot 40 grader i början av nästa vecka t.ex.

Promenadsträckan blev 5,15 km idag som vi gick med en snittfart på 5,52 km (kaloriförbrukning 643 kcal). Min snittpuls var 124 och maxpulsen var 182, fast jag tror att den berodde mer på att jag var orolig än själva motionen. Antar också att Kófic hade mycket högre puls, stackars honom!

Styrketräningen blev inte av idag, men jag ska försöka hinna med den imorgon, samtidigt som jag också måste hitta någon god tidpunkt för morgondagens löppass som ska vara 60 minuter lång. Förutom träningen tänker jag ägna dagen åt sol och bad.

Vad gör Ni denna helg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar