söndag 3 juni 2012

Testrunda


Idag känns kroppen lite bättre, men det har varken blivit HathaYoga eller löpning och det blir inte det heller. Vill inte utsätta bröstet och ryggen för för mycket belastning ännu. Dock kände jag att innan jag börjar planera nästa veckas träningspass vore det smart att kolla hur kroppen egentligen mår. Därför bestämde jag mig för en promenad efter lunchen.

Min man var också sugen på att få frisk luft så han hakade på. Han är inte lika van vid att gå snabbt som jag (han springer hellre än powerwalk:ar om han får välja), så tempot blev något långsammare än vad jag kände att kroppen hade klarat av. Fast efter ungefär 23 minuter valde han att ta en kortare väg hem för att hinna duscha innan jag hinner hem och kunna räkna lite matte till sin kommande tenta innan vi beger oss till Stockholm för att gå på bio senare ikväll.

Efter att han hade avvikit, kunde jag trycka på lite extra och det kändes bra i benen att gå lite snabbare. Exakt hur snabbt jag gick vet jag dock inte eftersom jag inte hade Runkeeper igång pga att den inte lyckades hitta GPS-signaler. Om det berodde på mobilen eller det tjocka molntäcket vet jag inte, men det var lite synd. 

Som tur var kunde jag ändå lägga upp passet på deras hemsida manuellt när jag kom hem genom att ange vilken av mina sparade rundor jag gick och hur lång tid det tog, vilket jag hade koll på tack vare pulsklockan. Då räknade de ut min fart och jag kunde konstatera att jag hade en snitthastighet på 6,33 km/h (avg. pace 9:29 min/km). Klockan registrerade också en medelpuls på 128 och kaloriförbrukningen landade på 431 kcal.

Det var skönt att både bröstet och ryggen kändes okej idag, men jag tror att jag ändå borde vara försiktig i början av veckan och kanske inte pressa mig för mycket på torsdag heller då ett nytt lopp väntar. Jag ska fundera lite på träningsupplägget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar