måndag 11 juni 2012

Det gick för fort idag


på kvällens pass, kändes det som. Men Dennis säger att det är så här länge vi brukar köra. Känslan berodde säkert på att jag har roligt när jag kör Kettlebells, och därför måste jag säga: jag vill ha mer!!!



Tråkigt att behöva vänta en hel vecka på nästa pass... för jag vill göra svingar, marklyft, utfall med rotation, säker vändning, russian twist och axelpress. Dessa övningar inkluderade vi i dagens pass som jag genomförde med en 12 kg tung kettlebell förutom när vi körde russian twist i cirkeln.

Cirkeln (5 x 1 minut) började vi med marklyft, fortsatte med axelpress som följdes av utfall med rotation. Den sistnämnda innebar jobbig statisk träning för biceps, muskeln som utmanades även i russian twist som var den nästföljande övningen i cirkeln. Armen orkade tyvärr inte två minuter med 12 kg, så under magövningen var jag tvungen att byta ner till 10 kg. Fast när vi bytte till den sista övningen som var säker vändning bytte jag tillbaka till 12 kg.

Efter en kort vila körde vi samma cirkel igen innan vi, precis som förra veckan, gjorde enarmssvingar i hela 4 minuter. Jag tyckte jag var duktig förra veckan när jag orkade köra alla 240 sekunderna med 10 kg vikt, men idag ville jag göra samma sak med 12 kg. Det var en tuff uppgift för ryggen som verkligen fick arbeta hårt, men jag bestämde mig för att klara av den och det gick! Härligt!

Maxpulsen var 166 på dagens Kettlebells, medan i snitt slog hjärtat 125 gånger i minuten. Kaloriförbrukningen var något lägre än förra gången, men 296 kcal ska man inte skämmas över.

2 kommentarer:

  1. Det var tungt det var att komma iväg idag, jag var så trött på tåget. Men sen var det bara att ge sig en spark i baken och byta om!

    Så klapp på axeln till dig (och mig) som kom iväg och tränade, gud så skönt det känns nu efteråt!

    Bra jobbat Sz!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var tufft för mig med. Efter lunchen var jag grymt trött på jobbet och även när jag kom hem kände jag mig seg, men precis som du säger, det var bara att byta om och träna för man mår så bra efteråt!

    Bra jobbat själv!

    SvaraRadera