onsdag 27 juni 2012

Var tvungen att rita karta...


Dagens pass skulle jag börja med 10 minuter lugn uppvärmning, men när jag redan hade sprungit i 7,5 minut och Sports Tracker fortfarande var tyst tänkte jag att jag antingen joggade alldeles för långsamt (så kändes det inte...) eller så var det något fel med appen. Trots att Sports Tracker såg mig utanför huset där jag startade rundan och GPS:en verkade vara igång, lyckades den inte följa mig förutom de sista 210 meterna. Ganska frustrerande... men jag försökte inte tänka på det.

Istället gjorde jag mitt bästa när jag skulle springa i en halv minut så fort jag kunde 10 gånger. Mellan varje sådan intervall gick jag i en minut för att få ner pulsen vilket också gjorde att jag orkade springa rätt snabbt varje intervall. Det var kul att få upp farten lite, samtidigt som det inte kändes för jobbigt att pressa mig... jag var faktiskt aningen orolig när jag för första gången såg hur passet skulle se ut idag. Rundan avslutade jag med 5 minuter lugn jogging varav de sista 210 meterna var alltså de få som mättes...

Som tur är finns det många sidor på nätet där man kan mäta sin runda och när jag både på jogg.se och Runkeeper:s hemsida ritade upp min rutt kunde jag konstatera att jag sprang 4,28 km på de 30 minuter och 37 sekunder jag tränade idag. Det känns som en bra distans med tanke på att jag faktiskt gick hela 10 minuter av passet. Snittempot var 7:09 min/km (8,39 km/h) och medelpulsen 155.

409 kcal förbrändes ikväll medan min nya färgglada T-shirt invigdes. Efter rundan välkomnades jag av vår söta hund i trädgården som gärna poserade med mig. ;o)

Kófic och jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar