söndag 24 juni 2012

Sju dagar och 36,04 km kvar


Det betyder att i snitt bör jag promenera/jogga/springa/cykla 5,15 km om dagen till och med lördag för att klara av målet. Det är inte omöjligt men känns som en utmaning.

Idag borde jag dock klara av mer än 5,15 km eftersom Veronica och jag ska ut på en ganska lång löprunda mellan middagen och den sista kvartsfinalen i fotbolls-EM. Vi har tittat på löpträningsprogrammet jag följer och det står inte mindre än 55 minuter på schemat. Vi ska jogga i 4 minuter och sedan gå i 1 minut och fortsätta med dessa intervaller tills vi har upprepat dem totalt 11 gånger.

Det låter tufft, men jag tror att jag kommer att vara laddad inför passet. Inte minst eftersom jag kommer att äta lyxig och nyttig mat till lunch med några riktigt trevliga tjejer och en god middag hos mina svärföräldrar där även min mans syskon med familj kommer att vara med.

Som Ni förstår så har jag en härlig söndag framför mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar