torsdag 21 juni 2012

Då har målet blivit ännu tydligare


När jag hittade löpträningsprogrammet för milen i aprilnumret av Fitness Magazinet bestämde jag mig för att följa detta för att klara av att springa 10 km senast hösten 2012. Nu har jag också ett deadline: 1 september. Det är då den 29:e Tjejmilen arrangeras i Stockholm och Veronica och jag tillsammans med två andra tjejer har anmält oss till loppet.

Bilden är hämtad från Tjejmilens hemsida
Enligt löpprogrammet borde jag klara av milen om ca 7 veckor, men det är skönt med lite marginal som jag nu har eftersom det är hela 72 dagar kvar tills Tjejmilen. Det känns spännande med denna utmaning och jag hoppas att jag kommer att kunna säga till mig själv ”Megcsináltam!” (= Jag klarade det!) efter att ha sprungit alla 10 kilometer runt vackra Djurgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar