lördag 23 juni 2012

Sista minuten-promenad

Idag var det tänkt att jag skulle powerwalk:a i en timme och köra lite styrketräning. Så blev det tyvärr inte...

Större delen av dagen jobbade vi hemma med några grejer (foder runt entrédörren och socklar skulle sättas upp) som skulle fixas i hallen, och ägnade en del tid åt hushållssysslor också.

Plötsligt blev klockan ganska mycket och kvartsfinalen mellan Spanien och Frankrike skulle börja. Men jag bestämde mig för att en promenad måste jag ändå hinna med innan midnatt. Min man följde med på kvällspromenaden och vi gick i 46 minuter och 49 sekunder.

  • Distans: 5,12 km
  • Snitthastighet: 6,56 km/h
  • Snitttempo: 9:08 min/km
  • Maxpuls: 144
  • Snittpuls: 115
  • Kaloriförbrukning: 373
Jag hoppas verkligen att den låga snittpulsen inte berodde på att pulsklockan började strula igen (jag tittade inte på den under rundan eftersom jag fokuserade på själva promenaden och samtalet med min man, så jag vet inte...) utan på att konditionen har förbättrats tack vare träningen. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar