fredag 22 juni 2012

En rolig runda

hade jag sett fram emot, men den blev inte särskilt kul. Det började väl med att jag inte riktigt kunde bestämma mig för vilken rutt jag skulle välja. Först funderade jag på att springa längs kanalen, ändå började jag jogga åt det hållet där jag oftast har powerwalkat/joggat, dvs i motsatt riktning. Men när jag började närma mig Scaniasjön där vi sprang på Running-klassen i tisdags, blev jag sugen på att springa där istället.


Så det skulle bli två varv runt sjön, men sprang gjorde jag tyvärr inte. Joggade var det snabbaste jag kunde göra idag. Benen var väldigt tunga och ibland kändes det som att de skulle ge vika. Som tur var gjorde de inte det, men det var sååå kämpigt idag. Jag var riktigt långsam och att ha den tanken i huvudet gjorde inte rundan skönare.

På dagens pass skulle jag jogga i 8 minuter och sedan gå i 2 minuter, och dessa intervaller skulle upprepas totalt 4 gånger så att passet skulle bli 40 minuter lång. 


Som Ni ser blev det 5,40 km och jag kunde faktiskt njuta lite av den sista kilometern då benen kändes något bättre (och jag visste att jag redan var på väg hem ;o) ), men jag önskar ju att jag hade kunnat ha en positiv känsla hela tiden.

Det jag kan ta med mig från dagens träning är att jag aldrig gav upp. Jag joggade de 32 minuterna jag skulle jogga och jag försökte tänka på hållningen, skjuta fram höfterna lite, sträcka upp överkroppen och njuta av omgivningen.

1 kommentar: