lördag 9 juni 2012

Dagens puls


i snitt var 150,5 ;o) medan jag tränade. Att det inte är någon heltal beror på att jag körde två pass idag och på det första hade jag en medelpuls på 149, medan på det andra fick hjärtat slå 152 slag i minuten i snitt.

Började denna förmiddag med en av mina favoritklasser: Cirkel. De senaste två veckorna har jag tyvärr inte kunnat delta, så det var riktigt roligt att äntligen få stå där bland alla redskap igen. Nästan hela kroppen kändes pigg och jag kunde köra på mina vanliga vikter trots uppehållet. Det enda som strulade lite var mitt högra knä som gjorde att jag bara kunde gå ner i 90 grader i knäböj, ville inte gå längre ner för att inte överbelasta lederna. Men resten av stationerna var det all in och resultatet blev 682 kcal och förhoppningsvis lite bättre kondition samt starkare muskler.

Att utmana kroppen är oftast riktigt bra. Den klarar faktiskt av mer än de flesta tror, så efter cirkelträningen stannade jag kvar på Latino. En klass som jag inte hade besökt på väldigt länge. Men dans är som att cykla... så det var inga problem att hänga med. Det var bara vaderna som tyckte att samban var lite jobbig, men jag bet ihop och körde även den dansen hela vägen in i mål, tills låten tystnade. Det var roligt att dansa och släppa loss lite, och att förbränna 747 kcal kändes inte så tokigt heller.

Efter två timmars träning och totalt 1429 förbrända kalorier var jag rätt hungrig när jag kom hem. Så det första jag gjorde var att fixa lite fläskfilé med potatismos och bearnaisesås, samt sallad till lunch.

Nu ska jag se till att dofta gott istället för att lukta svett...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar