måndag 12 december 2011

70 minuter fys med Juan


och man känner garanterat att man har varit och tränat. Vår trevliga Latino-instruktör vikarierade på ett Cirkel-pass som Veronica och jag deltog i ikväll. Jag kan inte säga annat än att det var tufft och kan inte heller påstå att jag gillade alla övningar: att springa i trappor hör inte till mina favoriter, men jag vet att det är bra för rumpan och låren... hjärtat behöver jag knappast nämna, det förstår alla att denna muskel får jobba riktigt hårt när man ska ta sig uppför trappor.

Vi körde också spindelmannen, biceps med hantlar och benböj på ett ben medan vi kramade om en viktplatta på 10 kg, gjorde rygglyft, sit-ups, brottades, samt försökte springa medan kompisen försökte hålla oss tillbaka med hjälp av en filt som vi hade runt midjan... sedan bytte vi roller.

Vi gjorde också en övning där hela kroppen tvingades arbeta: båda satt på golvet i utgångsläget. Den som körde skulle sedan lägga sig ner och göra en sit-ups och sedan komma upp i stående, medan den andra skulle krama om vaderna och hålla i/dra lite i benen för att hjälpa till med balansen. Sedan skulle man lägga sig ner igen och upp igen... riktigt jobbigt. Jag är lite osäker på om det går att föreställa sig övningen med hjälp av min halvdåliga beskrivning, men jag kan kanske ta några bilder någon gång som förklaring.

Efter klassen kunde jag konstatera en maxpuls på 181, en snittpuls på 149 och en kaloriförbrukning på 783 kcal. Nu hoppas jag bara att träningsvärken inte blir alldeles för jobbig i morgon bitti, för jag vill träna på tisdagskvällen också.

1 kommentar: