tisdag 13 december 2011

Tisdagen började inte bra


Vågen vill inte vara snäll mot mig trots att jag tränar mycket. Känns som att nyårslöftet måste handla om kosthållning...

På tunnelbanan satt en man mittemot mig som pratade, nej, just det, skrek i sin mobil hela vägen. Jag är inte säker på att det var någon i andra änden för det lät mest som en monolog... han hade inte långa pauser i alla fall. Varför skriker folk när de pratar i mobilen?

Väl framme i skolan skrev jag upp mig på handlednings-schemat och såg fram emot att vara klar innan lunch (bara tre personer hade skrivit upp sig före mig), kunna åka hem och jobba hemifrån innan jag skulle till träningen ikväll.

Men när jag öppnade datorn och kollade mina mejl såg jag att det hade kommit ett från en av mina lärare där han skrev att de kommer först efter lunch. Och det mejlade han om 00:45!!! inatt... det är verkligen INTE okej. Alla vi som kom till skolan till kl 9 i tro om att handledningen skulle börja då som vanligt är rätt så besvikna och förbannade. Det är inte godkänt att skicka ett mejl om något så här viktigt mitt i natten.

Ursäkta att jag låter så här negativ... Jag ska försöka tänka positivt resten av dagen och jobba på så gott det går fram till lunch och hålla tummarna för att de verkligen kör igång kl 13 så att jag hinner hem till Yogan som börjar kl 18. Känns som att jag skulle behöva en timme att fokusera på andningen och titta inåt...

1 kommentar: