onsdag 7 december 2011

Det tog en timme extra


att få tag på lunch idag. Men när jag väl satt vid bordet och fick mat blev jag inte besviken.

Den schemalagda delen av skoldagen slutade strax efter elva och jag bestämde mig för att unna mig en lyxig lunch som belöning för det hårda arbetet jag har lagt ner i skolan och gruppträningslokalen de senaste veckorna.

Väl framme i restaurangen började jag med en god soppa med lite drag i. I och med att resan till lunchstället tog en timme var jag väldigt hungrig när jag skulle beställa mat så det blev 12-bitars sushi och en laxtemaki som hamnade på bordet framför mig:

12-bitars sushi
Laxtemaki
 
Tyvärr är min mobilkamera alldeles för dålig för att bilderna ska kunna återge hur fint upplagda rätterna var. Efter lunchen tittade jag faktiskt på en ny mobil som jag vill gärna köpa innan året är slut. Förutom att jag behöver en ny mobil för själva telefonfunktionen, hoppas jag också kunna ta bättre kort med dess kamera på bl.a. dessa fantastiska maträtter. Inte ens en bra kamera kan dock berätta vilken smakupplevelse man får på Sushikungen. Man måste verkligen åka dit och testa!

Lunchen avslutade jag med en rostbiff-sallad som var god och riktigt stark. 


Detta gjorde att förutom att ha blivit mätt blev jag även kvitt min nästäppa som jag hade haft sedan i morse. Riktigt bra medicin! ;o)

Hoppas hinna äta på Sushikungen minst en gång till under det här året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar