söndag 25 december 2011

Julen är här


och jag hoppas att Ni njuter av dessa härliga dagar med Era nära och kära.

Jag är hemma hos min familj i Ungern, som Ni kanske redan vet och det har verkligen varit lugnt här. Jag landade vid lunchtid i fredags, då mamma och pappa tillsammans med vår söta hund plockade upp mig på flygplatsen.

Vi åkte hem och mamma och jag började förbereda menyn till julafton. Pappa hämtade min syster på tågstationen under kvällen och sedan gjorde vi klart det vi kunde vilket gjorde att vi inte hade mycket kvar att göra igår, så vi hade en väldigt lugn dag: pyntade julgranen, lyssnade på julmusik, tog en tupplur på eftermiddagen och bara njöt av stämningen.

Middagen blev väldigt lyckad. Det var trevligt att titta ut genom fönstret och se snön i trädgården. Vi var glada för att det blev en vit jul och för att vi kunde vara tillsammans. Det var bara min underbara man som saknades, men vi tänker mycket på både honom och hans familj och jag vet att vi kommer att ha mer än en vecka kvar att koppla av tillsammans hemma innan skolan börjar i januari.

Idag var första dagen då jag inte bara sov, åt, tittade på tv och tog powernap, och åt igen... utan även rörde på mig. Efter frukost gick jag ut med hunden på en längre promenad. Både tempot och pulsen var ojämn tack vare att min fyrbenta lillebror var tvungen att stanna upp flera gånger och lukta på en massa spännande saker. Men det gjorde inget, det var riktigt skönt att vara ute och få lite frisk luft. Eftersom jag förbrände 621 kcal under vår drygt 80-minuter långa promenad på 6,89 km kunde jag med gott samvete njuta av en god lunch också.

Sedan lunchen har jag fortsatt ladda mina batterier med bl.a. tupplur och filmer som hela familjen såg tillsammans och snart kommer jag att lägga mig. Det är verkligen skönt att kunna slappna av och ta det lugnt under jullovet.

1 kommentar: