fredag 30 december 2011

På väg till Arlanda

Just nu sitter jag på flygplanet som är på väg till Arlanda. Spännande att kunna surfa i luften ;o). Var tvungen att testa om det verkligen gick att komma ut på nätet när man flög med Norwegian. Bilder vågar jag inte försöka ladda upp eftersom uppkopplingen är långsam, men här kommer lite om dagen så här långt.
 
Igår kväll efter min pyssla-om-mig-själv-dag packade jag ihop mina väskor för att allting skulle vara klart inför resan. Detta för att jag på morgonen skulle kunna gå på en lång promenad med vår söta hund, Kófic.

Vi klädde på oss och började gå runt halv åtta. Vid 8:50 hade vi ungefär 1 km kvar att gå då jag plötsligt kände att magen ville ha frukost (jag åt bara en banan innan promenaden). Samtidigt tappade gps:en signalen till satelliterna och pulsen stod på 00. Är magen inte nöjd, funkar ingenting annat heller, verkar det som...

Men fram till det vet jag att vi gick 5,89 km. Inte i någon jättefart (snitt 4,6 km/h) eftersom vi var tvungna att nosa på massor... men lite joggade vi också (maxhastighet 10,9 km/h) för att kompensera för tiden då vi stod stilla. Detta gjorde att maxpulsen blev 164 slag/minut medan snittpulsen var 127. Kaloriförbrukningen landade på 619 kalorier och den hade säkert blivit lite högre om pulsklockan inte strejkade på slutet, men det känns ändå väldigt bra att ha motionerat idag.

1 kommentar: