tisdag 6 december 2011

Det blev nästan som jag hade tänkt mig


Körde två pass idag som planerat, fast istället för att köra Step och Latino, blev det Latino och Box ikväll. Ingen lätt kombination.

Redan Latinon var riktigt tuff med bra fart och hög puls som var som högst 185 och i snitt 155. Innan jag gick till Sydpoolen kändes inte magen helt hundra, men så fort jag stod på dansgolvet var allting bara bra. När man hör låtarna och börjar dansa så försvinner alla problem för en timme och det är helt fantastiskt. Att 666 kcal förbrändes är också väldigt positivt.

Men där slutade alltså inte kvällen utan Veronica och jag stannade kvar på Boxen efteråt. Som uppvärmning hoppade vi hopprep och övade på de olika slagen. Sedan introducerade vi några sparkar och kombinationer innan det var dags för en hel del fys: flera magövningar, sidoplanka där man boxades med handen som man inte stod på medan kompisen gick runt med mitsen...riktigt jobbigt, samt tricepsträning. Har jag glömt något? Just det, armhävningar körde vi också: små och djupt nere... usch.

Jag tyckte att det var kanske lite för mycket fys och för lite boxning så här långt, men senare fick vi fortsätta slå och sparka på mitsarna innan instruktören bestämde sig för att få oss att köra stationer. Han bad oss att ställa oss i en ring där vi skulle göra olika moment på varje station: raka slag, krokar, höga sparkar, höga slag, slag med baksidan av handen  i lårhöjd vänd med ryggen mot kompisen.

Jag började med raka och fortsatte med krokar, där killen som höll  i misten peppade på så bra att jag verkligen gav allt och blev helt slut... Det gjorde att jag knappt orkade lyfta benen på nästa station eller slå hårda höga slag på näst nästa. Det kändes som att hjärtat höll på att hoppa ur bröstkorgen så jag blev inte förvånad efter passet när jag såg på klockan att pulsen hade varit uppe i 204 slag/minuten. Till sista stationen hade jag lyckats hämta andan så där orkade jag ge lite mer men det var tufft.

Sedan skulle vi förstås byta så jag fick hålla mitsarna på de raka slagen. Statisk träning för axlarna och armarna. Det var tungt även fast jag hade tur eftersom de som skulle slå var olika långa så jag fick byta position inför varje person. Trots detta var det ingen lätt uppgift att ta emot alla slagen utan att börja gå bakåt och mina tummar svullnade också lite, men det går säkert över över natten.

Snittpulsen på Boxen landade på 147 och kaloriförbrukningen blev 772 kcal vilket betyder att totalt lyckades jag förbränna 1438 kalorier idag. Veronica som jobbade på otroligt bra idag förbrände också  hela 1113 kcal och borde vara stolt över sig själv. Hoppas vi kan köra på torsdag också!

Nu väntar lite mat för jag har bara hunnit få i mig en banan efter passet. Sedan ska jag bada för att varva ner lite och efter det väntar sängen.

Vi hörs!

1 kommentar: